Sale weselne
Firmy godne polecenia
SALA BANKIETOWA SANTORINI
Trąbki (koło Wieliczki), Trąbki 430
Telefony: kom. 512 283 422
E-mail: wyślij wiadomość
Strona WWW: www.wesele-wieliczka.pl
Planując ślub z weselem, wynajmujemy najlepszą salę. Jej wybór to jedna z pierwszych i najważniejszych decyzji, która do najłatwiejszych nie należy, ponieważ każda sala ma co innego do zaoferowania, a ceny z reguły są zbliżone.
WYBÓR SALI ZALEŻY OD SZEŚCIU KRYTERIÓW:
Po pierwsze, budżet – wynajem lokalu weselnego to podstawowa część weselnego budżetu. Dobrze, jak wcześniej ustalimy przedział cenowy, żeby zaplanować pozostałe wydatki.
Po drugie, lokalizacja lokalu – do wyboru mamy w centrum miasta lub poza miastem na jego obrzeżach. Każda lokalizacja ma wady i zalety oraz decyduje o atrakcyjności lokalu. Czasem młodzi decydują się na wynajęcie lokalu, który znajduje się najbliżej kościoła albo urzędu. Obowiązuje wtedy zasada, że im bliżej, tym lepiej, gdyż trasa dojazdu jest krótsza i unikamy chaosu organizacyjnego. Nie musimy również inwestować w transport gości do sali i do domu w nocy. Jednak kiedy młodym zależy na urokliwym i spokojnym miejscu na wesele z terenami zielonymi na spacery, odległość kościoła od sali się nie liczy. Ważne, żeby znaleźć najlepsze miejsce, w którym dobrze się spędza czas.
Po trzecie, wielkość i wystrój sali – sala powinna być czysta i zadbana oraz odpowiednia do planowanej liczby gości. Powinna również posiadać dekoracje, które nam się podobają i są zgodne z naszym gustem, np. obrazy, zdjęcia, drapowane tkaniny i kwiaty. Salę warto ubrać zgodnie z wybranym motywem przewodnim i dodatkowo przystroić, gdy aktualne dekoracje to za mało. Oprócz dekoracji ważne jest również oświetlenie. Dobrze, jak sala posiada kilka rodzajów oświetlenia, np. inne nad parkietem i nad stołami. Jako element dekoracyjny można wykorzystać świece i lustra, które optycznie powiększają salę. W małych unikajmy filarów, które przeszkadzają w zabawie gościom i utrudniają kamerzyście pracę. Co do jej wielkości, to lepsza trochę za mała niż za duża, ponieważ w małej parkiet zawsze będzie pełny.
Po czwarte, jedzenie i obsługa – cena w lokalu zawiera jedzenie: dwudaniowy obiad, kilka dań gorących, zimne przekąski, sałatki oraz napoje. Inne atrakcje i dania wychodzące poza podstawowe menu są dodatkowo płatne. Przeważnie młodzi dokupują: owoce, ciasta, tort weselny i alkohol, które dostarczają do lokalu. Cena ze zniżką dotyczy dzieci. Warto zapytać, czy możemy zabrać jedzenie, które zostało, a za które zapłaciliście i czy musimy mieć na nie własne pojemniki. Oprócz jedzenia, liczy się także obsługa, która nam je zaserwuje. Kelnerzy i kelnerki powinni być uśmiechnięci, cierpliwi, grzeczni i schludnie ubrani.
Po piąte, baza noclegowa – czasem jest konieczność przenocowania gości, którzy przyjechali na nasz ślub i wesela z daleko. Nie ma problemu, gdy jest ich mało. Ale gdy trzeba ulokować gdzieś kilkanaście osób, dobrze jest znaleźć odpowiedni hotel. Czasem wynajmowany lokal posiada pokoje do wynajęcia. Warto zapytać, czy jeszcze w trakcie wesela możemy domówić kilka pokoi oraz czy cały obiekt jest tylko do waszej dyspozycji. Zdarza się, że Młoda Para otrzymuje w prezencie apartament na jedną noc.
Po szóste, parking – powinien pomieścić odpowiednią liczbę samochodów oraz mieć dobry wjazd i wyjazd dla autobusów. Dobrze, jak jest ogrodzony i zamykany na klucz.