Organizator ślubu: dlaczego jest potrzebny i jakie są obowiązki organizatora ślubu
Głównym zadaniem organizatora ślubu jest odciążenie nowożeńców od kłopotów, związanych z przygotowaniami do ślubu. Ta osoba lub agencja zajmuje się organizacją całego wydarzenia pod klucz: od wyboru miejsca po kontrolę nad uroczystością.
Dzięki ich doświadczeniu i kontaktom organizator wesela optymalizuje koszty, koordynuje wykonawców, ratuje przed trudnymi decyzjami i nieprzewidzianymi sytuacjami oraz pomaga zorganizować wesele, o jakim marzyłeś.
W tym artykule szczegółowo przyjrzymy się liście aspektów ślubnych, którymi zajmuje się organizator.
Kim jest organizator ślubu?
Główną funkcją organizatora ślubu jest odciążenie nowożeńców od kłopotów, związanych z przygotowaniami do ślubu. Jego głównymi zadaniami są:
- Sporządzenie podstawowego planu przygotowań do ślubu, pomoc w doborze koncepcji, kolorystyki;
- Optymalizacja budżetu i jego właściwa dystrybucja;
- Pomoc w wyborze miejsca na uroczystość i bankiet;
- Dobór specjalistów na wesele, czyli cały wymarzony team od stylistki po cukiernika;
- Organizacja części rozrywkowo-rekreacyjnej na weselu – dobór artystów, programów pokazowych, sprzętu technicznego itd.;
- Wybór hotelu lub alternatywnego miejsca na spotkania panny młodej i poranne zdjęcia;
- Rozwiązywanie problemów z transportem, ustalanie pory dnia;
- Koordynacja dnia ślubu;
- Rozwiązywanie wszelkich problemów organizacyjnych w dniu ślubu i dzień wcześniej;
- Odprawa gości, kontrola odbioru dekoracji i odejście Młodej Pary z kolacji weselnej.
Przymierzanie sukni ślubnej, wybór fryzury i makijażu – to wszystko przyjemne obowiązki, na których chce się spędzać czas. Co jednak zrobić z kalkulacją alkoholi, wyborem specjalistów, przeglądaniem licznych portfolio, wielogodzinnymi wyjazdami do lokali i niekończącą się komunikacją z managerami? Tu z pomocą przychodzi organizator. Jeśli masz doświadczenie w tej branży lub jesteś pewien, że nadajesz się do takiej pracy i aktualnie poszukujesz pracy, to radzimy wpisać w wyszukiwarkę Praca prezenterka. Firmy często przeprowadzają szeroko zakrojone przesłuchania, aby znaleźć odpowiednią osobę na dane stanowisko.
Obowiązki organizatora
Najważniejszym i nadrzędnym obowiązkiem organizatora jest sprawić, aby Twój dzień był doskonały i dać Ci możliwość cieszenia się atmosferą świętowania, ciepła i romantyzmu. Organizator pomoże Wam zaplanować dzień ślubu: najlepiej zna ideę uroczystości, jej koncepcję, niuanse i triki, a także doradzi, ile czasu należy poświęcić na taką czy inną część wieczoru.
W dniu ślubu organizator może rozwiązać następujące kwestie:
- Podążanie za harmonogramem dnia – organizacja poranka Panny Młodej, spotkanie z zespołem (fotograf, stylista, dekorator);
- Kontrola rejestracji transportu ślubnego, a także jego terminowego przybycia;
- Kontrola dostaw małej florystyki – bukiet, butonierka i inne dodatki;
- Kontrola pracy dekoratorów w ramach harmonogramu i ogólnej koncepcji;
- Kontrola lokalizacji nadruku i drobiazgów weselnych – od poduszek po pierścionki i okulary;
- Spotkanie z gośćmi;
- Koordynacja uroczystości, sesji zdjęciowej i bufetu;
- Spotkanie innych specjalistów ślubnych – prezentera, artystów, cukiernika;
- Organizacja prawidłowej wzajemnej pracy wykonawców ślubów;
- Pomoc w dostarczeniu kwiatów i upominków do pokoju nowożeńców.
Organizator ślubu to osoba, z którą Ty i Twój narzeczony będziecie spędzać dużo czasu, więc szukaj kogoś, kto ma dokładnie takie same gusta i poglądy na temat ślubu jak Ty!
Wsparcie
Przygotowania do ślubu są stresujące, a nie każda Panna Młoda jest w stanie poradzić sobie z natłokiem informacji związanych z organizacją, a także z wieloma skomplikowanymi sprawami, z którymi trzeba sobie radzić każdego dnia. Profesjonalista nie tylko pomoże w organizacji wakacji, ale również stanie się dla Ciebie prawdziwym przyjacielem. Wsparcie psychologiczne i pewność, że wszystko idzie zgodnie z planem, to dokładnie to, czego potrzebuje każda Panna Młoda.
Ogromna chmura zadań wymagających nieustannej uwagi, pilnowanie realizacji planu przygotowań, organizowanie spotkań i przestrzeganie wszystkich umów – to coś, z czym nie każdy sobie poradzi, ale właśnie na to czeka Panna Młoda przed ślubem. Dzięki profesjonalnemu organizatorowi Panna Młoda będzie mogła się zrelaksować i cieszyć procesem przygotowań.
Nie bój się zadzwonić do organizatora, gdy po prostu się poddajesz i wydaje się, że nie wszystko idzie zgodnie z planem. Dobry organizator to dobry psycholog! Najważniejsze jest przestrzeganie etykiety przy wyborze czasu połączenia.
Sprawdzony zespół
Zwracając się do organizatora ślubu, nie tylko zyskasz dokładnie przemyślany dzień, ale także będziesz mogła znaleźć wszystkich specjalistów, których potrzebujesz do stylowego i pięknego wypoczynku. Doświadczony organizator zawsze ma upragnioną listę sprawdzonych fachowców, z którymi współpracował i których może śmiało polecić.
Posłuchaj opinii organizatora, nawet jeśli masz już wcześniej wybraną ekipę – będzie mógł opowiedzieć Ci o pułapkach konkretnego serwisu, wadach lub zaletach pracy fotografów czy kamerzystów, niuansach pracy z dekoratorami i florystami. Współpracując z niezawodnym zespołem, organizator może zagwarantować jakość pracy i perfekcyjny efekt, jaki uzyskacie w dniu Waszego ślubu.
Radzimy zdecydowanie skontaktować się z agencjami ślubnymi lub organizatorami – to znacznie ułatwi przygotowania do ślubu, pomoże zaoszczędzić czas i pieniądze. Dostaniesz wiele pozytywnych emocji, a co najważniejsze, będziesz wypoczęta i świeża na swoim weselu.