wesele w górach
PlanowanieWesela.pl » Artykuły eksperckie » Jak zorganizować wesele marzeń?
Przewiń do treści
Polecamy
Złoty Krążek
Ostatnio dodane
2018-12-12 Karetą z końmi do ślubu * Autem retro do ślubu Oferujemy Państwu przejazd następującymi pojazdami: - Nestor Baron. Samochód jest stylizowany na lata 20-te i 30-te z muzyką z lat dwudziestych. - Kareta zaprzęgnięta w dwa siwe konie - to czteroosobowy, wyjazdowy powóz reprezentacyjny. Samochody ślubne
Warszawa
2018-12-12 Studio Foto-Video P.A. Ginter NOWOCZESNE PODEJŚCIE DO KLASYCZNYCH USŁUG. Jeśli szukasz fotografa, który uwieczni twoje wydarzenie, to właśnie go znalazłeś, nie szukaj więc dalej! Fotografowanie w naszym wykonaniu to nie tylko praca, to coś więcej! To nasza pasja, każde zdjęcie to przemyślana kompozycja, która Was zachwyci. Fotografia ślubna
Przeźmierowo (koło Poznania)
Sonda

Gdzie pojedziecie w podróż poślubną?


Pokaż wszystko

Jak zorganizować wesele marzeń?

Ponoć nie tylko małe dziewczynki marzą o ślubie jak z bajki. Również dorosłe kobiety pragną aby ich ślub był wydarzeniem zapierającym dech w piersi. Nic w tym dziwnego, w końcu taka uroczystość nie zdarza się często. Wesele marzeń? Trudno jednoznacznie je zdefiniować. Dla każdego może bowiem oznaczać coś innego. Niektóre pary marzą o pełnym przepychu weselu w zabytkowym pałacu. Dla innych ideałem jest skromne wesele w plenerze. Jeszcze inni wybiorą elegancką uroczystość w luksusowym hotelu. Jak widać jeden uniwersalny pomysł na wesele marzeń nie istnieje. Można powiedzieć – ile par tyle opcji i możliwości. Najważniejsze, aby ślub i wesele odpowiadały indywidualnym preferencjom Młodych.

Planowanie wesela – od czego zacząć?

Planowanie wesela to trudne i wymagające zadanie. Pod uwagę trzeba wziąć wiele kwestii i podjąć wiele niełatwych decyzji. Po drodze musimy ustalić, kiedy i gdzie wesele się odbędzie, ilu gości na nie zaprosimy, w jakiej stylistyce zorganizujemy uroczystość, co podamy do jedzenia. Nie możemy zapomnieć też o oprawie muzycznej i fotografie ślubnym, nie wspominając o wyborze sukni, garnituru i dodatków. A to tylko kropla w morzu. Od samego myślenia o tym wszystkim, może zakręcić się w głownie. Od czego zacząć planowanie wesela? Na pewno od ustalenia priorytetów. Nie wszystko bowiem wymaga załatwienia na już. Dzięki temu zaoszczędzimy czas i nerwy. Niezbędny będzie kalendarz i szczypta zdrowego rozsądku, które ułatwią racjonalne rozplanowanie zadań.

Rok przed ślubem

Organizacja ślubu i wesela powinna rozpocząć się mniej więcej na rok przed uroczystością. Pierwszym, co powinniśmy zrobić jest ustalenie dokładnej daty ślubu. Następnie trzeba określić, jaki rodzaj uroczystości wchodzi w grę – czy ma to być ślub konkordatowy, czy oddzielnie kościelny i cywilny. Na rok przed ślubem warto zacząć szukać fotografa. Znalezienie takiego, który będzie odpowiadał indywidualnym oczekiwaniom, nierzadko graniczy z cudem. Im więcej będziemy mieć na to czasu, tym większe szanse na sukces. Dobrze jest też spisać wstępną liczbę gości i ustalić budżet.

Pół roku przed ślubem

Pół roku przed ślubem to dobry moment, aby ustalić miejsce na wesele i dokonać rezerwacji. Kolejny krok to ustalenie menu na wesele. Warto również wybrać oprawę muzyczną i zabukować termin. Niektóre zespoły są tak oblegane, że rezerwacji należy dokonywać ze sporym wyprzedzeniem. Na 6 miesięcy przed uroczystością warto także rozpocząć poszukiwania sukni ślubnej i garnituru, gdyż wybór odpowiedniego stroju powinien być dokładnie przemyślany.

Trzy miesiące przed ślubem

Kolejne kroki powinny dotyczyć wyboru motywu przewodniego przyjęcia i wystroju sali na wesele, a także zaproszeń ślubnych. W tym czasie można również rozpocząć naukę pierwszego tańca. W końcu chcemy, aby wszystko wypadło perfekcyjnie, prawda? Na trzy miesiące przed uroczystością możemy również zacząć rozglądać się za wymarzonym tortem na wesele.

Czy istnieje idealny termin na wesele?

Wybór daty ślubu to nie lada wyzwanie. Czy istnieje data idealna? Na pewno dla każdej pary idealny będzie inny termin. Utarło się przekonanie, że najlepszą porą na ślub jest późna wiosna lub lato. Tymczasem sezon zimowy ma w sobie równie olbrzymi potencjał, zwłaszcza w okresie świątecznym. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych upodobań. Jeśli kochamy lato, a jednocześnie nie lubimy zimy, wówczas ceremonię ślubną powinniśmy zaplanować na sezon letni. Dobrymi miesiącami jest czerwiec i sierpień. A jeśli nie mamy nic przeciwko zimie i chętnie urządzimy wesele w oprawie śnieżnej – nic nie stoi na przeszkodzie, aby wesele zorganizować w miesiącach zimowych, np. w grudniu. Najmniej popularna jest organizacja wesel w sezonie jesiennym. Mimo, że ta pora roku uważana jest za piękną to jednak potrafi płatać figle i zamiast złotej jesieni, serwuje szarą pluchę.

obraczki-slubne-744522.jpeg

Gdzie zorganizować przyjęcie weselne?

Miejsce na wesele to kwestia, która potrafi spędzić sen z powiek. Z drugiej strony jest to kwestia niezwykle ważna, więc należy poświęcić jej maksimum uwagi. Od wyboru miejsca, zależeć będzie klimat uroczystości. Na początek warto ustalić, jaki charakter ma mieć uroczystość – czy ma to być eleganckie przyjęcie w kameralnym gronie, czy może wystawna uroczystość na 100 lub 200 gości. A może interesuje nas zabawa w starodawnym stylu lub wymarzyliśmy sobie wesele w plenerze? Gdy będziemy mieć to ustalone, wybór miejsca powinien być łatwiejszy. Eleganckie hotele mają wszystkie warunki ku temu, aby spełnić marzenia o weselu w stylu glamour – mniej lub bardziej wystawnym. Starodawny pałac sprosta z kolei oczekiwaniom par, które wymarzyły sobie huczną zabawę w iście królewskim stylu. Nieduża restauracja to idealna opcja dla Młodych, którzy pragną zorganizować bardzo kameralne przyjęcie. Stylowa karczma lub zajazd pozwoli spełnić marzenia o ślubie w stylu prowansalskim. Z kolei wesele w plenerze warto zorganizować pod namiotem.

Dekoracja sali weselnej – zlecić czy wykonać samemu?

Jak zorganizować wesele, które będzie oczarowywać dobrym smakiem i klasą? Przede wszystkim dbając o harmonię i detale. Co to dokładnie oznacza? Eleganckie wesele, które zapadnie w pamięci naszej i naszych gości wcale nie musi być wysokobudżetowe. Najważniejsze, aby było urządzone w dobrym guście. Elegancja to symetria i skomponowanie ze sobą wszystkich detali tak, aby uzyskać harmonię. Biorąc pod uwagę fakt, że tych detali jest całe mnóstwo, kwestię dekorowania sali lepiej zostawić profesjonalistom. W ten sposób oszczędzimy sobie niepotrzebnego stresu i będziemy mieć gwarancję, że wszystko zostanie zapięte na ostatni guzik. Jedyne, co powinniśmy zrobić, to przedstawić własne wizje i określić czego dokładnie oczekujemy.

DJ czy zespół muzyczny?

Kolejna kwestia to wybór oprawy muzycznej. Krok ten stanowi równie ważny element w przygotowaniach wesela, co wybór sali i dekoracji. Nie jest bowiem tajemnicą, że nieodpowiednio dobrana muzyka może całkowicie popsuć zabawę. Czym kierować się przy wyborze? Na pewno nie trendami, bo te potrafią nieźle namieszać. Warto wziąć pod uwagę własne preferencje i charakter przyjęcia. Jeśli cenimy sobie tradycyjne podejście do tematu, do tego lubimy muzykę graną „żywo” i chętnie dołączamy się do śpiewających muzyków – dobrym wyborem będzie zespół. Poza tym, zespół muzyczny spodoba się większości gościom, zwłaszcza ciociom, wujkom i babciom. Poprowadzi też całą imprezę – włącznie z oczepinami i innymi zabawami. Jeśli jednak wolimy bardziej nowoczesne i oryginalne rozwiązania i chcemy, aby na naszym weselu dominowała muzyka nieszablonowa, różnorodna, puszczana z konsoli lub tworzona spontanicznie – powinniśmy postawić na DJ-a. Ten ostatni będzie fajną atrakcją i świetnie sprawdzi się w momencie, kiedy większość zaproszonych przez nas gości to ludzie młodzi.

Jak wybrać fotografa?

Dobry fotograf zawsze w cenie. I nie jest to przesada. W końcu każdy z nas chce mieć piękne zdjęcia na pamiątkę. Szukając fotografa warto popytać znajomych, zwłaszcza tych, którzy ślub i wesele mają już za sobą. Osoba z polecania to zawsze dobre rozwiązanie. Zawsze możemy podpytać, jak dany fotograf wywiązał się ze swojego zadania, czy miał dobrą wizję na sesję, czy dobrze się z nim współpracowało, itp. Możemy też poszukać fotografa w Internecie. Trzeba tylko pamiętać, aby dokładnie przejrzeć jego portfolio i sprawdzić, czy oferowana stylistyka zdjęć leży również w naszym guście. Uwaga! Cenieni i uznani fotografowie mają zarezerwowane terminy na kilka miesięcy, dlatego lepiej stosunkowo wcześniej zrobić rezerwację. A co z wujkiem, który spieszy z pomocą i oferuje siebie w roli fotografa? Mimo, że jest to bardzo ekonomiczna opcja, to jednak nie do końca jest to dobre rozwiązanie. No chyba, że wujek jest profesjonalistą i zjadł zęby na fotografii ślubnej. Mając już na celowniku kilku fotografów, dobrze jest umówić się z nimi na spotkanie i dokładnie wypytać, w jaki sposób pracują i jaki rodzaj zdjęć preferują. Takie spotkanie pozwoli też wyczuć, jak czujemy się w obecności fotografa. Jeśli będziemy przy nim skrępowani – definitywnie odpada. Sekretem udanych zdjęć jest dobra relacja między fotografem a Parą Młodą.

Scenariusz uroczystości - dlaczego jest ważny?

Wpadki na weselach zdarzają się często. Chcąc uniknąć niekomfortowej sytuacji, warto mieć wszystko pod kontrolą. Tego typu zadanie bardzo ułatwia scenariusz uroczystości. Nie jest on trudny w przygotowaniu, a potrafi uratować z niejednej opresji. Nigdy nie wiadomo, kiedy emocje wezmą górę lub dopadnie nas stres. Mając wszystko spisane punkt po punkcie, będziemy mieć gwarancję, że uroczystość uda się na sto procent i przebiegnie harmonijnie.

tort-weselny-z-para-mloda.jpg

Dlaczego warto zlecić organizację wesela?

Organizacja ślubu i wesela to ciężka praca, nierzadko wymagająca wyjątkowych umiejętności logistycznych. Poszukiwania sali, muzyków, ustalanie menu na wesele, zadbanie o dekoracje, to tylko część prac, a sama myśl o nich potrafi spędzić sen z powiek. Nie dziwi więc, że coraz więcej osób decyduje się na profesjonalną pomoc. Konsultanci ślubni, czy mówiąc językiem bardziej fachowym – wedding plannerzy, to dziś nie tylko postaci z filmów i komedii romantycznych. To rzeczywiste osoby będące wybawieniem dla wielu par przygotowujących się do ślubu. Zatrudniając profesjonalistów z firmy Confere, możemy mieć pewność, że nasze wesele zostanie zaplanowane od A do Z. W tym czasie my będziemy mogli skupić się na sobie. W końcu, zrelaksowana, wypoczęta i szczęśliwa Panna Młoda to podstawa! Skorzystanie z profesjonalnej pomocy to także zbawienie dla wszystkich zapracowanych, którzy nie mogą poświęcić zbyt dużo czasu na przygotowanie wesela. Na co możemy liczyć korzystając z pomocy fachowców? Na wszystko! Odpowiednie osoby pomogą nam nie tylko w ustaleniu budżetu, wyborze miejsca na wesele czy ustaleniu menu. Zorganizują za nas fotografa i kamerzystę, zadbają o dekorację sali, przygotują scenariusz uroczystości. Zarezerwują również wszystkie terminy, o których my w całym tym stresie przedślubnym, moglibyśmy zapomnieć. Jednym słowem – zrobią wszystko, dzięki czemu marzenia o idealnym ślubie ziszczą się w stu procentach!