Czym zajmuje się wedding planner?
Ślub i wesele to niewątpliwie szczególne wydarzenie dla Młodej Pary. Organizacja tego wydarzenia to nie lada wyzwanie dla przyszłych małżonków, którzy do załatwienia mają szereg spraw. Wszyscy oczekują pysznego jedzenia, wspaniałej oprawy muzycznej, pięknego lokalu. Jednak planowanie każdego szczegółu tej uroczystości jest niebywale trudne. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile stresu kryje się za organizacją wesela marzeń. W takich sytuacjach niezastąpionym wsparciem będzie profesjonalista, czyli weeding planner. Czym właściwie zajmuje się konsultant ślubny i dlaczego warto go zatrudnić?
Wedding planner - kim jest?
Konsultant ślubny to osoba, która zajmuje się organizowaniem ślubu i przyjęcia weselnego, udziela porad, wyraża swoją opinię i wspiera przyszłych małżonków w trudnych sytuacjach, związanych z tym szczególnym dniem.
Rola konsultanta ślubnego
Wedding planner doradza w rzetelny sposób oraz proponuje sugestywne rozwiązania, które zawsze są korzystne dla klienta. Konsultant ślubny musi posiadać dobre rozeznanie w branży, doświadczenie w koordynowaniu uroczystości, a także powinien znać wielu podwykonawców. Wedding plannerzy na podstawie oczekiwań Pary Młodej, określają wizję przyjęcia, po czym ją realizuje. Praca konsultanta ślubnego polega również na rozwiązywaniu ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w trakcie organizacyjnych działań.
Zakres usług wedding plannera
Konsultantka ślubna nie tylko pilnuje harmonogramu, lecz także dba o każdy szczegół w dniu ślubu. Praca wedding plannera to również negocjacje z podwykonawcami oraz przedstawianie i wybieranie adekwatnych ofert. Kompleksowa organizacja ślubu to między innymi:
- ➜ stworzenie konceptu uroczystości i kompleksowa organizacja ślubu i wesela,
- ➜ rezerwacja kosmetyczki i fryzjera,
- ➜ organizacja lekcji tańca i samochodu do ślubu,
- ➜ dobór menu, alkoholu oraz tortu,
- ➜ przygotowanie podziękowań dla gości,
- ➜ rezerwacja lokalu i zespołu,
- ➜ zorganizowanie fotografa,
- ➜ stworzenie budżetu całej uroczystości,
- ➜ zaplanowanie dodatkowych atrakcji,
- ➜ wybór motywu przewodniego wesela,
- ➜ opracowanie planu noclegów i transportu dla gości,
- ➜ organizacja dekoracji sali weselnej i miejsca ceremonii.
Konsultant ślubny może brać również udział w uroczystości zaślubin i doglądać, czy wszystko idzie zgodnie z planem.
Zdjęcie pochodzi ze strony: https://www.grzymala-weddings.pl
Współpraca z wedding plannerem - w całości czy częściowa?
Zakres usług zlecony konsultantce ślubnej powinien być przygotowany przez pary młode już na pierwszym spotkaniu. Jednakże warto posłuchać rad profesjonalistki, która zaproponować może dodatkowe opcje, zdejmując z barków pary młodej stresujące zadania.
Całościowa obsługa będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które mieszkają za granicą i nie mają możliwości podjęcia kroków przygotowawczych. Idealnie sprawdzi się także dla par mających małe dziecko lub wymagającą pracę, gdzie nie będą w stanie zająć się koordynacją najważniejszego dnia w ich życiu.
Usługa częściowa polega na tym, że to pary młode wybierają zakres, jaki chcą oddać w ręce konsultanta. Może to być między innymi pomoc w przygotowaniach przyszłej pannie młodej, czy też tematyka dekoracji weselnej sali.
Jakie cechy, predyspozycje i umiejętności powinien posiadać dobry wedding planner?
Nie każdy może zostać konsultantem ślubnym. Wedding plannerowi powinny towarzyszyć takie zdolności i cechy jak:
- ➤ Empatia - ekspert od koordynacji ślubów powinien umieć słuchać oraz wczuć się w sytuację państwa młodych, aby doskonale zrozumieć ich potrzeby. Rodzice, dziadkowie oraz przyjaciele nowożeńców są równie ważni, dlatego wedding planner musi posiadać dar szybkiego nawiązywania kontaktów.
- ➤ Kreatywność - w branży ślubnej bardzo ważna jest pomysłowość.
- ➤ Prawo jazdy - oglądanie lokali, dojazdy na spotkania w miejsca oddalone o kilkadziesiąt kilometrów to czynności, które są na porządku dziennym w pracy wedding plannera, dlatego obowiązkowo musi być mobilny.
- ➤ Kursy i szkolenia - dokumentując swoją wiedzę i umiejętności, konsultant ślubny musi posługiwać się certyfikatem.
- ➤ Umiejętność sprzedawania usług - przedstawienie swojej oferty oraz mówienie o zaletach podwykonawców to niewątpliwie gwarancja udanego ślubu i wesela.
- ➤ Pewność siebie - solidny konsultant musi posiadać pewność siebie, aby móc konstruktywnie radzić sobie nawet w trudnych sytuacjach.
- ➤ Negocjacje i zarządzanie budżetem - Bardzo ważne w branży ślubnej jest umiejętność wynegocjowania jak najlepszych warunków dla klientów. Dlatego wedding planner powinien wykazywać się asertywnością oraz doświadczeniem w tym zakresie.
- ➤ Znajomość języków obcych - władanie językiem angielskim jest niezwykle ważne w pracy konsultantki ślubnej. Często trafiają się klienci zagraniczni, którzy wymagają umiejętności komunikowania się w języku obcym.
- ➤ Opanowanie i spokój - stres niejednokrotnie udziela się osobom z zewnątrz, dlatego profesjonalista nie może dać odczuć klientom swojego zdenerwowania.
- ➤ Umiejętność słuchania - Nawiązanie dobrych relacji z państwem młodym to podstawa. Dobry wedding planner będzie umiał słuchać, a nie tylko tworzyć autoreklamę.
- ➤ Dyspozycyjność - Chlebem powszednim w pracy koordynatora ślubnego są spotkania nawet o późnych godzinach wieczornych. W związku z tym konsultant musi być świadomy tego, że może być potrzebny o każdej porze.
- ➤ Dobry gust i wysokie poczucie estetyki - dryg do rzeczy pięknych to zdecydowanie istotna cecha w pracy wedding plannera.
- ➤ Szybkość działania - w tej pracy idealnie sprawdzą się osoby, które potrafią szybko myśleć. Bardzo często zdarza się, że trzeba natychmiast rozwiązać jakiś problem i wymyślić coś nowego, zatem konsultant ślubny powinien ekspresowo planować.
Co zyskuje para młoda korzystając z usług wedding plannera?
Organizowanie wesela jest bardzo czasochłonne i stresujące dla przyszłych nowożeńców. Możliwość wynajęcia konsultanta ślubnego daje młodej parze:
- → Komfort - dzięki wiedzy konsultantów ślubnych na temat organizowania uroczystości ślubnych narzeczeni mogą cieszyć się całkowitym komfortem. Profesjonaliści gwarantują wsparcie na każdym etapie przygotowań - od ceremonii aż po wesele.
- → Spokój - klienci nie muszą martwić się o budżet i terminy - jest to zadaniem wedding plannera.
- → Czas dla siebie - wsparcie konsultanta ślubnego sprawi, że para młoda będzie miała więcej czasu dla siebie i dla bliskich.
- → Zaufanie - najwyższy standard usług oferowany przez profesjonalistów sprawia, że klienci mogą czuć się bezpiecznie.
Wedding planner - jak nim zostać?
Wedding planner, czyli inaczej konsultant ślubny, posiada trudną pracę. Bardzo istotne jest w tej branży umiejętność przekonywania klientów oraz wykazywanie się opanowaniem i profesjonalizmem. Dobrze jest również wzbudzać zaufanie.
Aby zostać konsultantem ślubnym mile widziane są wszelkie kontakty w dziale ślubnym oraz umiejętność negocjowania stawek. Jeśli jednak nie posiadamy znajomości, zbawienna dla nas będzie zdolność szybkiego nawiązywania kontaktów. Wedding planner musi być również mobilny oraz dyspozycyjny, przydatną cechą będzie również odporność na stres.
Podsumowanie
Pomoc osoby, która posiada ogromną wiedzę z zakresu koordynowania dnia ślubu, jest niezwykle przydatna podczas organizowania wesela marzeń. Za organizacją i dopięciem wszystkiego na ostatni guzik kryje się dużo nerwów i stresu, zatem wynajęcie wedding plannera to fantastyczne rozwiązanie.