wesele w górach
PlanowanieWesela.pl » Artykuły eksperckie » Czym zajmuje się wedding planner?
Przewiń do treści
Polecamy
Złoty Krążek
Ostatnio dodane
2022-05-11 HurtowniaWodki.pl - Alkohol na wesele - Wysyłka cała Polska Szeroki wybór alkoholu w najlepszych cenach. Wódka na wesele, wino, whiskey, rum, burbon i inne. Możliwość odbioru osobistego lub dostawy w całej Polsce bezpiecznym kurierem. Alkohol na wesele
Kraków
2022-02-25 Dwór Korona Karkonoszy Kompleksowa organizacja wesel - do Państwa dyspozycji wedding planner, fotograf, kamerzysta, DJ/zespół i wiele innych. Realizujemy m.in. wesela tematyczne czy śluby w plenerze. Wesela już od 189 zł - sprawdź: www.koronakarkonoszy.pl/ Sale weselne
Sosnówka (koło Karpacza)
Sonda

Gdzie pojedziecie w podróż poślubną?


Pokaż wszystko

Czym zajmuje się wedding planner?

Ślub i wesele to niewątpliwie szczególne wydarzenie dla Młodej Pary. Organizacja tego wydarzenia to nie lada wyzwanie dla przyszłych małżonków, którzy do załatwienia mają szereg spraw. Wszyscy oczekują pysznego jedzenia, wspaniałej oprawy muzycznej, pięknego lokalu. Jednak planowanie każdego szczegółu tej uroczystości jest niebywale trudne. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile stresu kryje się za organizacją wesela marzeń. W takich sytuacjach niezastąpionym wsparciem będzie profesjonalista, czyli weeding planner. Czym właściwie zajmuje się konsultant ślubny i dlaczego warto go zatrudnić?

Wedding planner - kim jest?

Konsultant ślubny to osoba, która zajmuje się organizowaniem ślubu i przyjęcia weselnego, udziela porad, wyraża swoją opinię i wspiera przyszłych małżonków w trudnych sytuacjach, związanych z tym szczególnym dniem.

Rola konsultanta ślubnego

Wedding planner doradza w rzetelny sposób oraz proponuje sugestywne rozwiązania, które zawsze są korzystne dla klienta. Konsultant ślubny musi posiadać dobre rozeznanie w branży, doświadczenie w koordynowaniu uroczystości, a także powinien znać wielu podwykonawców. Wedding plannerzy na podstawie oczekiwań Pary Młodej, określają wizję przyjęcia, po czym ją realizuje. Praca konsultanta ślubnego polega również na rozwiązywaniu ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w trakcie organizacyjnych działań.

Zakres usług wedding plannera

Konsultantka ślubna nie tylko pilnuje harmonogramu, lecz także dba o każdy szczegół w dniu ślubu. Praca wedding plannera to również negocjacje z podwykonawcami oraz przedstawianie i wybieranie adekwatnych ofert. Kompleksowa organizacja ślubu to między innymi:

Konsultant ślubny może brać również udział w uroczystości zaślubin i doglądać, czy wszystko idzie zgodnie z planem.

organizacjaslubuiwesela.png

Zdjęcie pochodzi ze strony: https://www.grzymala-weddings.pl

Współpraca z wedding plannerem - w całości czy częściowa?

Zakres usług zlecony konsultantce ślubnej powinien być przygotowany przez pary młode już na pierwszym spotkaniu. Jednakże warto posłuchać rad profesjonalistki, która zaproponować może dodatkowe opcje, zdejmując z barków pary młodej stresujące zadania.

Całościowa obsługa będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które mieszkają za granicą i nie mają możliwości podjęcia kroków przygotowawczych. Idealnie sprawdzi się także dla par mających małe dziecko lub wymagającą pracę, gdzie nie będą w stanie zająć się koordynacją najważniejszego dnia w ich życiu.

Usługa częściowa polega na tym, że to pary młode wybierają zakres, jaki chcą oddać w ręce konsultanta. Może to być między innymi pomoc w przygotowaniach przyszłej pannie młodej, czy też tematyka dekoracji weselnej sali.

weddingplannerwarszawa.jpeg

Jakie cechy, predyspozycje i umiejętności powinien posiadać dobry wedding planner?

Nie każdy może zostać konsultantem ślubnym. Wedding plannerowi powinny towarzyszyć takie zdolności i cechy jak:

Co zyskuje para młoda korzystając z usług wedding plannera?

Organizowanie wesela jest bardzo czasochłonne i stresujące dla przyszłych nowożeńców. Możliwość wynajęcia konsultanta ślubnego daje młodej parze:

aranzacjastoluweselnego.png

Wedding planner - jak nim zostać?

Wedding planner, czyli inaczej konsultant ślubny, posiada trudną pracę. Bardzo istotne jest w tej branży umiejętność przekonywania klientów oraz wykazywanie się opanowaniem i profesjonalizmem. Dobrze jest również wzbudzać zaufanie.

Aby zostać konsultantem ślubnym mile widziane są wszelkie kontakty w dziale ślubnym oraz umiejętność negocjowania stawek. Jeśli jednak nie posiadamy znajomości, zbawienna dla nas będzie zdolność szybkiego nawiązywania kontaktów. Wedding planner musi być również mobilny oraz dyspozycyjny, przydatną cechą będzie również odporność na stres.

Podsumowanie

Pomoc osoby, która posiada ogromną wiedzę z zakresu koordynowania dnia ślubu, jest niezwykle przydatna podczas organizowania wesela marzeń. Za organizacją i dopięciem wszystkiego na ostatni guzik kryje się dużo nerwów i stresu, zatem wynajęcie wedding plannera to fantastyczne rozwiązanie.